Донесен Правилник за дјецу са сметњама у развоју

Министарство просвјете и културе Републике Српске донијело је нови Правилник о начину и условима остваривања програма у предшколским установама за дјецу са сметњама у развоју („Службени гласник Републике Српске“ број 23/21) с циљем детаљнијег дефинисања и уређења начина и услова остваривања програма у предшколским установама за дјецу са сметњама у развоју, односно ради усклађивања са Законом о измјенама и допунама Закона о предшколском васпитању и образовању. („Службени гласник Републике Српске“ број 63/20).

Будући да је овим законом прописано да школе за дјецу са сметњама у развоју могу бити ресурсни центри за инклузивно васпитање и образовање, те да ће пружати стручну помоћ предшколској установи у раду са дјецом са сметњама у развоју, новим Правилником прописани су начини и услови остваривања програма у предшколским установама за дјецу са сметњама у психофизичком развоју, као и школама за дјецу са сметњама у развоју које проводе програм предшколског васпитања и образовања, односно дефинисани начини сарадње између предшколских установа и школа за дјецу са сметњама у разовоју.
Њиме је дефинисано да стручна лица из ресурсног центра за инклузивно васпитање и образовање пружају стручну помоћ предшколској установи приликом опсервације и процјене дјеце код којих је уочено одступање од типичног развоја, при изради индивидуализованог програма и приликом обављања индидвидуалног дефектолошког рада, као и да врше друге послове у складу са Законом, а који су у интересу побољшања положаја дјеце са сметњама у развоју. Такође, прецизирано је да запослени у ресурсним центрима за инклузивно васпитање и образовање приликом обављања ових и других послова о свом раду воде евиденцију и дају стручно мишљење које чини саставни дио књиге за праћење развоја и учења дјетета.

Поред наведеног, новим Правилником дефинисано је да уколико налазом и мишљењем стручне комисије о процјени потреба и усмјеравању дјеце и омладине са сметњама у развоју, формиране у складу са прописима којим се уређује социјална заштита, није предложено ангажовање сарадника за васпитача, а стручни орган утврди да је за несметану реализацију васпитно-образовног рада у васпитној групи коју дијете похађа неопходно ангажовање сарадника за васпитача, стручни орган препоручује директору предшколске установе ангажовање сарадника за васпитача.

Циљ доношења Правилника је омогућивање рањивим категоријама дjeце остваривање права на укључивање у васпитно-образовни процес и неки од програма предшколског васпитања и образовања.
Подсјећамо да је Програм предшколског васпитања и образовања за дјецу са сметњама у развоју заснован на начелима планирања, примјене и евалуације цјеловитог развојног програма који се темељи на развоју сазнања, моторике, комуникације, бриге о себи, те емоционалног и социјалног понашања дјеце на основу сигурне, здраве и подстицајне средине за игру и учење како би се осигурала адекватна стимулација и оптималан развој дјетета, те подршка оптималном функционисању дјеце са сметњама у развоју у васпитно-образовним активностима и учешћу у свакодневном животу.

Дјеца са сметњама у развоју су: дјеца са оштећењем вида, слуха, са оштећењем у говорно-гласовној комуникацији, са тјелесним оштећењем и/или хроничним обољењем, са интелектуалним оштећењем, са психичким поремећајем и/или обољењем, вишеструким оштећењима, или са другим оштећењем или обољењем који доводе до потешкоћа у психомоторном и сензомоторном развоју, а која значајно отежавају функционисање у активностима свакодневног живота.

У наставку можете преиузети Правилник Правилник о начину и условима остваривања програма у предшколским установама за дјецу са сметњама у развоју.pdf

Извор: www.vlada.rs.ba


Објављено

у

од

Ознаке: