Пројекат “HAWKING“

У револуционарној иницијативи инспирисаној способности др Стивена Хоњкинга да се одупре и прилагоди изазовима, пројекат HAWKING (Жетва (дигитална) алтернативних начина за умањење недоступности новим генерацијама) је осмишљен да трансформише систем високог образовања за особе са посебним потребама на Западном. Балкану. Предвођен лидером пројекта Универзитетом Црне Горе, овај трогодишњи Ерасмус+КА2 ЦБХЕ пројекат (2023-2026) из Странда 2. позива има за циљ рјешавање дубоких несклада са којима се суочавају особе са посебним потребама, посебно у погледу образовања и могуц́ности запошљавања у региону.

Основни фокус пројекта HAWKING је промовисање дигиталне трансформације у високом образовању кроз призму социјалне правде, наглашавајуц́и једнакост, непристрасност и доступност за студенте са посебним потребама. Сарадњом високошколских установа и организација у оквиру овог партнерства које укључује 15 институција, од којих 7 високошколских установа из региона Западног Балкана—Универзитет Црне Горе, координатор пројекта и Универзитет Адриатик из Црне Горе, Универзитет у Тузли, Универзитет у Бијељини и Универзитет у Источном Сарајеву из Босне и Херцеговине, Универзитет у Валони „Исмаил Кемали“ и Универзитет Корча „Фан С. Ноли“ из Албаније, 5 високошколских установа из ЕУ и трец́их земаља повезаних са програмом—Универзитет у Марибору, Словенија, Универзитет у Коњи, Турска, Универзитет Мадеира, Португал, Висока школа за обуку наставника и пословне информатике – Сирмијум, Сремска Митровица, Србија, Институт за западни Балкан/ВЕБИН, Србија, Универзитет у Никозији, Кипар, и 2 невладине организације из земаља Западног Балкана — Педагошки центар Црне Горе и Организација ампутираца/УДАС, Босна и Херцеговина, HAWKING пројекат настоји да унаприједи дигиталне вјештине и инклузивност, доприносец́и на тај начин економском и друштвеном развоју ових земаља. Конзорцијум/партнерство се састоји од особља са различитим искуством у областима као што су природне науке, математика, дигиталне технологије, инклузивно образовање и друштвене науке како би се на свеобухватан начин бавили питањима пројекта. Као такав, пројекат се фокусира на успостављање јаких веза између универзитета и заједнице кроз ангажовање са неакадемским партнерима као што су школе и општине.

Један од примарних циљева пројекта HAWKING је успостављање инклузивних механизама дигиталне транзиције из средњег у високо образовање, са посебним нагласком на студенте са посебним потребама на партнерским високошколским установама (ВШУ). Поред тога, пројекат има за циљ побољшање институционалног и инфраструктурног окружења у партнерским високошколским установама како би се унаприједиле инклузивне наставне методологије и премостили недостаци у дигитализацији у образовању и пружању свеобухватне подршке циљној групи.

Пројекат HAWKING је нарочито усклађен са општим и глобалним циљевима промовисања инклузивног образовања, једнакости и непристрасности у високом образовању, са посебним освртом на рјешавање родних разлика у дигиталној писмености. Подстицањем сарадње међу институцијама и размјеном најбољих пракси, HAWKING има за циљ да превазиђе изазове као што су ограничени приступ ВШУ и недовољне употребе дигиталних алата и услуга за студенте са посебним потребама.

Кроз шест структурираних радних пакета, пројекат HAWKING ће дати конкретне резултате, укључујући обуке, радионице, успостављање инклузивних услуга подршке, оптимизацију дигиталних образовних алата и материјала и унапређење методологија инклузивне наставе. Дајући приоритет приступу усредсређеном на човјека и наглашавајуцћи етичка разматрања у академским истраживањима, HAWKING има за циљ да искорсти технологију као инструмент за инклузивно образовање, стварајући демократску и инклузивну будућност високог образовања у региону.

За више информација о HAWKING пројекту и његовом утицају на високо образовање на Западном Балкану, посјетите интернет страницу пројекта и останите информисани о текуцћим активностима пројекта.


Објављено

у

од

Ознаке:

Comments

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *